Lekker slapen

Ik heb hernieuwde inspiratie gevonden door de ontwikkelingen van de afgelopen periode, precies ook de reden waarom ik zo lang geen blog heb geschreven.
Ik heb maandenlang überhaupt bijna niet geschreven, behalve in mijn dagboek.
Om mij lekkerder in mijn vel te laten zitten, iets waar ik soms weleens moeite mee heb, schrijf ik een dagboek. Ik heb een dagboek op de computer en eentje in een schrijfblok; het is maar net waar ik op dat moment zin in heb: typen of oldschool schrijven?
En dan ga ik helemaal los. Ik schrijf wat me dwarszit, mijn gedachten, mijn inzichten, ontwikkelingen, gebeurtenissen. Daarna voel ik me niet altijd beter, maar soms ook wel. In elk geval helpt het mij om mijn gedachten te ordenen. Ik vind dat lastig. Daarom ben ik ook wel benieuwd hoe jij dat doet. Wil je mij dat vertellen?
Een ander voordeel van zo’n dagboek is bovendien het teruglezen ervan: superinteressant! Soms schrik ik dat ik zólang geleden al met hetzelfde probleem zat. Maar dat kan ook je ogen openen.

Een jaar geleden had ik mezelf drie doelen gesteld voor 2017…20171201 foto …en ik heb er twee absoluut behaald. Ik voel me daar echt trots over. Last van dat derde onbehaalde doel heb ik niet, dat is namelijk al mijn doel vanaf dat ik een jaar of 10 was en blijft #workinprogress

Maar soms kan ik ook wel een beetje blijven hangen in negatieve gevoelens. Daarom heb ik een dankbaarheidsboekje opgericht. Elke avond schrijf ik iets op waar ik dankbaar voor ben. Dat kan iets kleins zijn of iets groots. Van mijn egelverzameling tot een goed gesprek, van mijn lieve ouders en fijne vrienden tot het reisje wat we in het vooruitzicht hebben. Een tijdlang heb ik ook met een goede vriendin elke dag een positief moment van de dag gedeeld, via de app. Dat was leuk. Je deelt dan veel fijne dingen met elkaar. Anderzijds vergat ik het ook vaak en lag ik in de late avond nog op mijn telefoonschermpje te turen, iets waarvan we allemaal weten dat het niet bevorderlijk is voor de biologische klok.
Aangezien ik vaak niet zo fantastisch slaap, maar juist heel onrustig, probeer ik dat niet meer te doen. Hoe zorg jij dat je lekker slaapt? Dat je rustig in je bed ligt?

4 gedachtes over “Lekker slapen

  1. Sam zegt:

    Goed initiatief, ik ben sinds kort ook met iets soortgelijk (een dankbaarheidsboekje) begonnen, maar moet het goed afbakenen aan het einde van de dag. Meestal hou ik het bij één zin (soms een hele lang, soms één woord). Maar dat slapen wil bij mij ook niet echt goed lukken. Hoe ik lekker slaap, daar ben ik nog naar op zoek.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie